lördag 13 december 2014

Årets videoklappar del 7


Märkligt nog verkar det inte göras särskilt mycket metalvideos, åtminstone inte av de mer obskyra black metalgängen som jag diggar. Bloodbaths återkomst var extremt emotsedd. Plattan levde som väntat inte upp till mina enorma förhoppningar men var ändå väldigt bra. ”Church of Vastitas” är inte skivans bästa låt men bandets val som video uppenbarligen.
Jag har alltid gillat Behemoth men mer som fenomen än som skivartist (för många solon för min smak). Nu när Nergal bekämpat sin cancer förtjänar han verkligen en plats på alla årets listor, så även denna, och bandets videor brukar alltid vara snygga.
En av årets sensationer för mig. I egenskap av (typ) historiens första kvinnliga soloprojekt inom black metalgenren så har den här mystiska danskan fått mycket uppmärksamhet (kanske också delvis för sitt utseende). Jag kan bara säga att hon förtjänar all uppmärksamhet för det här är så jävla bra! Och en sjukt snygg video dessutom. Debutalbumet nästa år kan bli något extra.
Scott Walker gjorde en väldigt skum (fast skum på ett bra sätt) skiva med dronekungarna i Sunn O))) och årets mest pretentiösa video får ni på köpet.

Inga kommentarer: