fredag 2 januari 2009

Shiloh Come


Det är tyvärr vanligt att man tvingas prioritera bort sånt som inte ger några slantar i fickan och mina uppdrag för nättidningen Reggae Galore är av det slaget vilket gör att det ibland kan dröja väldigt länge innan jag får ut texterna till läsarna.
I somras var jag och såg Ras Shiloh i Folkets Park i Malmö (tillsammans med Jah Cure). Den fantastiske sångaren gav, trots att där knappt var något folk och tittade, verkligen järnet och att han lagt på sig några kilon bidrog säkerligen till att han svettades en hel del i solen.
När jag gick backstage för att träffa honom satt han till synes utmattad med en handduk över ansiktet och det första han frågade mig när han tog av den var om jag hade någonting att röka. Han verkade inte alltför nedslagen av mitt nekande svar och var väldigt trevlig och lättpratad, för att vara rasta, under vårt möte.
Läs intervjun på http://reggaegalore.se/2008/11/04/shiloh-come/

Inga kommentarer: